De Twentse Zorgcentra is de grootste aanbieder van zorg- en dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking in Twente. Bij ons staat iedere dag in het teken van onze cliënten. Werken bij De Twentse Zorgcentra betekent werk met maatschappelijke relevantie.

Onze organisatie is continue in ontwikkeling en in de afgelopen periode zijn er forse stappen gezet om de ICT-omgeving te moderniseren. Ook de komende jaren bouwen we verder aan de beste zorg en ondersteunende dienstverlening.

Vanuit Informatie en ICT vertaalt zich dit o.a. in optimale processen en een modern Informatie en ICT landschap dat hier bij past. Informatie en ICT is de schakel tussen de organisatie/gebruikers en de in -en externe dienstverleners. De afdeling is ingericht in drie focusgebieden; Advies en Projecten, Service- en Procesmanagement en Beheer en Support. Als Functioneel Beheerder maakt je deel uit van het focusgebied Beheer en Support.

De functie
Als functioneel beheerder HR (AFAS) richt jij de applicaties in binnen het domein bedrijfsvoering met 2 enthousiaste en ervaren HR (AFAS) collega’s. Het totale team bestaat uit 9 functioneel beheerders. Het applicatielandschap is verdeelt in domeinen. Je beheert en optimaliseert de gehele AFAS suite (focusgebied HR, Finance, Payroll) en adviseert hierover zodat de continuïteit, betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de applicatie gewaarborgd is.

Daarnaast pak jij je rol met flair op en ondersteun je gebruikers van deze applicaties bij het gebruik en organiseer je samenwerking met keyusers in de organisatie. Als functioneel beheerder draag je zorg voor procedures, instructies en ondersteuning om de eerstelijns support door collega’s mogelijk te maken en continu te verbeteren. Bovendien draag jij actief bij aan adviestrajecten, projecten en continue verbetering van Informatie- en ICT-processen.

Wat zijn je belangrijkste taakgebieden als functioneel beheerder?

  • Ontwikkeling en advies. Jij houdt ontwikkelingen bij, signaleert wensen van gebruikers, stelt functionele oplossingen en verbeteringen op, adviseert vanuit je expertise aangaande het operationeel Informatie- en ICT-beleid en neemt deel aan projecten.
  • Functioneel beheer. Je bewaakt en analyseert correcte werking van kritische applicaties, bevordert samenwerking met keyusers, voert functionele acceptatietesten uit en verhelpt storingen (2e lijns) of zet deze door naar de leverancier.
  • Je beantwoordt vragen, geeft aanwijzingen en begeleidt gebruikers bij ingebruikname of wijzigingen, stelt gebruikershandleidingen op en toetst op de naleving hiervan. Daarnaast zorg je voor procedures om de 1e lijns support door collega’s mogelijk te maken.
  • Overige werkzaamheden. Je voert risicoanalyses uit, richt autorisaties in, beoordeelt en adviseert over functioneel wijzigingsverzoeken en doet de business en impact analyse van wijzigingsvoorstellen.

Wij vragen
Je hebt een sterke drive en energie om het verschil te maken voor collega’s en cliënten. Door jouw servicegerichte en professionele houding draag je aanzienlijk bij aan de operational excellence doelstellingen. Jij zorgt ervoor dat applicaties voldoen aan alle eisen en dat gebruikers optimaal gebruik kunnen maken van systemen. Je beschikt over een zelfstandige werkhouding, bent oplossingsgericht, kunt goed risico’s inschatten en bent scherp op details en ontwikkelingen. Bovendien heb je een hoge mate van verantwoordelijkheid. Wat je nog meer meebrengt?

  • Specifiek kennis van HR processen- en applicaties, applicatiekennis preferabel AFAS en of vergelijkbare HR applicatie.
  • Meerdere jaren relevante werkervaring waardoor je beschikt over HBO werk- en denkniveau.
  • Kennis van functioneel beheer en gestructureerde methodieken zoals BiSL en ITIL.
  • Bijhouden van nieuwe ontwikkelingen en vakkennis binnen aandachtsgebied en toetsen op relevantie voor De Twentse Zorgcentra.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

Wij bieden
Je krijgt een verantwoordelijke en zelfstandige rol waarin je wezenlijk bijdraagt aan verdere optimalisatie door de juiste ondersteuning te bieden op primaire en ondersteunende processen. Daarnaast krijg je, binnen een team van leuke en gedreven collega’s, veel vrijheid om jouw rol vorm te geven. Je komt te werken op een bijzondere werkplek op ons zorgpark ’t Bouwhuis in Enschede.

Verder kun je bij De Twentse Zorgcentra rekenen op:

  • Een salaris van min. € 2.986,-/max. € 4.264,- (FWG 50) bij een fulltime dienstverband conform de CAO Gehandicaptenzorg.
  • Bij aanstelling een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, 24-36 uur per week. De uren zijn flexibel in te vullen afhankelijk van jouw voorkeuren. Deze bespreken we graag met je.
  • De mogelijkheid om hybride te werken in een 4×9 werkweek.
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33%.
  • Een pakket aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een fietsplan, pc/laptop/tablet/smartphone.
  • De arbeidsvoorwaarden zijn geregeld in de CAO Gehandicaptenzorg.

Enthousiast?
Wij zien je sollicitatie graag tegemoet, je ontvangt snel een reactie. Heb je misschien eerst vragen of wil je extra informatie? Neem dan gerust contact op met Maarten Roord, Teammanager Beheer Support ICT & Facilitair via 0651264162.

Procedure
Voor deze vacature hanteren we geen sluitingsdatum. De vacature staat open tot het moment dat wij een geschikte kandidaat hebben gevonden. 

Deze procedure wordt extern begeleid door Jeroen Jutten van nrd360°, te bereiken via jeroen.jutten@nrd360.nl  of op 06-43442891.

VOG
De Twentse Zorgcentra is verplicht om van nieuwe medewerkers die van extern komen, een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) in het bezit te hebben en een referentiecheck te hebben gedaan, alvorens een arbeidsovereenkomst wordt aangegaan. De aanvraag voor de VOG en de vraag om toestemming voor het nagaan van referenties ontvang je tijdens de sollicitatieprocedure van P&O.

Voorrang
De vacature staat zowel in- als extern open. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten voorrang.

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.